God start i børnehave

Dit barn skal snart starte i børnehave. Her følger nogle praktiske oplysninger vedrørende børnehaven. Hvis I skulle have spørgsmål, er I meget velkomne til at kontakte det team barnet skal gå på.

Børnehaven er lige nu i gang med nogle omstruktureringer, så der bliver snarrest lavet en opdatering her på siden.

Ved spørgsmål kan man kontakte pædagogisk leder Helle Gress Andersen på ex5m@kk.dk eller på telefon: 24 21 08 70.

Telefonnumre til børnehaven er:

Hustelefon: 24804416

Bus 1: 51251842
Bus 2: 29269360

Vi holder til på adressen Rymarksvej 131 i Hellerup.

Afgang og ankomst
Der kører 2 busser ud til Hellerup hver dag.
Afgang:
Bus 1 (gruppe 1og 3) kører hver morgen kl. 8.00 fra Sluseholmen. Bussen er der ca kl. 7.45, så kom i god tid for at vi kan nå at få alle børnene ind i bussen. Vi kører præcis kl. 8.00.
Bus 2 (gruppe 2 og 4) kører hver dag kl. 8.20 fra Sluseholmen. Bussen er der ca. 8.05, så kom i god tid for at vi kan nå at få alle børnene ind i bussen. Vi kører præcis kl. 8.20
Ankomst:
Bus 1 er tilbage på Sluseholmen omkring kl 15.40 og Bus 2 er tilbage på Sluseholmen omkring kl 16.
Der er åbent i Sluseholmens opsamling fra kl. 7.00 til afgang og igen fra ankomst til kl. 17.00. Der kan man også sagtens aflevere og hente sit barn hvis man ikke har mulighed for det ved busserne.

Indkøring i børnehaven
1. dag. En forælder tager med bussen kl. 8.00 og tager hjem ved middagstid sammen med barnet.
2. dag. En forælder tager med bussen, går op af formiddagen og henter en til to timer senere.
3. dag. Barnet tager selv med bussen om morgenen og bliver hentet efter frokost i Hellerup.
4. dag. Barnet tager med bussen om morgen og bliver hentet efter aftale med personalet.
5. dag. Helt normal hverdag.

Vores erfaring siger, at det sjældent er godt at trække indkøringen i langdrag.
Jeres barn genkender rytmen og rutinen i en børnehave fra vuggestuen/dagplejen. Nogle børn kan i starten være lidt kede af at blive afleveret, så I er altid velkomne til at ringe for at forsikre jer om, at det hele går som det skal. Ovenstående er et udgangspunkt, vi tager selvfølgelig et individuelt hensyn til barnet hvis der opstår et behov for dette under indkøringen.
Når børnene om morgenen skal afleveres eller afhentes ved bussen foregår det med et princip vi kalder hånd-til-hånd, forælderen går helt hen til den voksne og afleverer/afhenter til dennes hånd. Det er vigtigt at være opmærksom da bussen holder ved en cykelsti. Det er samtidig vigtigt at være opmærksomme på om det er jeres barn der kommer ud af bussen, vi vil gerne undgå at skulle kalde på jer.

Stamoplysninger
Hvis I ikke allerede har et stamdata liggende på Aula fra jeres vuggestue, skal I ind og udfylde sådan et. Så vi har alle de nødvendige oplysninger på jer og jeres barn. Hvis der i løbet af børnehavetiden skulle ske ændringer dertil, er det vigtigt at I går ind og ændrer det.

Afhentning af andre end forældre
Hvis jeres barn bliver hentet af andre end jer, skal vi have besked. Det gælder også, hvis jeres barn skal med en kammerat eller en legeaftale hjem, og hentes af hans/hendes forældre. Vi må ikke udlevere jeres barn til andre end dem som står på stamkortet eller som I har givet besked om.

Sygdom
Hvis jeres barn er syg, må det ikke komme i børnehave. Vi vil gerne have besked hvis jeres barn ikke kommer. Dette skal ske over Aula, hvor man kan melde barn syg eller fri. Bliver jeres barn syg i børnehaven, kontakter vi jer, så I har mulighed for at hente jeres barn.
Hvis I har brug for, at vi giver jeres barn medicin, eksempelvis for astma eller ved overfølsomhed/allergi, så gør vi det gerne.
Der er til tider lus i børnehaven. Tjek jeres barn for lus én gang om ugen.

Tøj
Jeres barn skal have en turrygsæk, et helt sæt ekstra tøj liggende i institutionen, samt et par hjemmesko. Derudover et sæt regntøj og et par gummistøvler. En god ide er, at købe et ekstra sæt regntøj, så jeres barn ikke skal tage det med frem og tilbage hver dag. Husk også hue, vanter og flyverdragt når det er sæson for den slags. Af sikkerhedsmæssige årsager må der ikke være snore i tøjet omkring halsen. Brug knapper eller velcro i stedet for. Vigtigt! Husk navn og evt team i alt! Som forældre i en udflytterbørnehave er det endnu vigtigere med navn i alt tøj, da den daglige kontakt er begrænset til børnenes trivsel og ikke deres overtøj og skiftetøj.

Solcreme
Om sommeren skal I selv sørge for at give jeres barn solcreme på om morgenen. Vi sørger for at ”fylde på” i løbet af dagen. Hvis I ønsker, at vi anvender et særligt mærke, skal I selv indkøbe det, og give jeres barn det med. Vi bruger godkendt solcreme uden parfume og parabener.

Mad
Der er fuld forplejning i børnehaven, og vi går meget op i en sund og varieret kost. Hvis der er særlige hensyn til kosten, bedes I give besked.

RIGTIG HJERTELIG VELKOMMEN FRA OS ALLE I BØRNEHAVEN!

Sådan kommer du på Aula

Shape Created with Sketch.

Pjece om smitsomme sygdomme

Shape Created with Sketch.