God start i vuggestuen

Når du får tilbudt en plads i Børnehuset Sluseholmen, er det en god ide at tage kontakt til os. Hvis du endnu ikke har været på besøg, kan vi lave en aftale om en rundvisning.

Hvis du siger ja tak til pladsen, laver vi efterfølgende en aftale om hvornår I skal komme den første dag.

I forbindelse med indkøringen har vi lavet følgende principper for vores forældresamarbejde i opstartsfasen:

• Primær voksen til forældrene i de første dage. Vi stræber efter, at det er den samme medarbejder der har den daglige dialog med jer de første dage. Vi ønsker at sikre at alle informationer bliver videreformidlet og I kun skal fortælle jeres barns historie én gang.
  • Forventningsafstemning den første dag og løbende derefter. Vi ønsker at afklare hvilke forventninger og behov I har til opstarten. Vi gennemgår forældrefolderen og besvare jeres spørgsmål. Vi aftaler hvordan de første dage evt. ser ud, med fokus på barnet.
  • Individuelle forløb, da børn og forældre er forskellige. Vi har fokus på barnet og dets trivsel. Vi tager én dag ad gangen. Vi ønsker at imødekomme jeres ønsker i videst muligt omfang, da det skaber tryghed og tillid. Trygge forældre giver trygge børn.
  • Dialog - dialog - dialog. Forældresamarbejdet er et partnerskab. Vi ønsker en åben og tillidsfuld dialog, hvor begge parter tager ansvar.

Download forældrefolderen, hvor vi bla. beskriver, hvordan vi arbejder i vuggestue og børnehave.

Sådan kommer du på Aula

Forældrekommunikation.pdf